Online Business Media | VriendenLoterij - Rad van fortuin - Online Business Media
605
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-605,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

VriendenLoterij – Rad van fortuin

Over dit project

De VriendenLoterij ondersteunt goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn. Bekende ‘vrienden’ helpen daarbij om hun doelstellingen aan een groter publiek kenbaar te maken, bijvoorbeeld via een tv optreden of door het organiseren van een Meet & Greet. Uniek aan de VriendenLoterij is dat deelnemers zelf kunnen kiezen welk goed doel zij steunen met de helft van hun maandelijkse inleg. Onder een van hun goede doelen valt KiKa. De VriendenLoterij en KiKa slaan hun handen ineen voor de grootste actie ooit voor kinderen met kanker: de KiKa PrijzenMarathon.

 

Doelstellingen:
* Awareness creƫren voor KiKa.
* Het stimuleren van de verkoop van loten.
* Het verhogen van het aantal Facebook likes.
* Het genereren van nieuwe leads.

 

Oplossing:
Het prijzenrad op de Facebook pagina van de VriendenLoterij levert een bijdrage om de doelstellingen te behalen. De VriendenLoterij deelt 250.000 prijzen uit gedurende de actieperiode via verschillende kanalen waaronder het prijzenrad op Facebook. Door aan het rad te draaien, zag de deelnemer direct op welke prijs hij/zij kans maakte. Vervolgens kon men zijn/haar naam,e-mailadres en telefoonnummer achterlaten om de deelname te bevestigen.

 

Resultaat:
Deze actie heeft tot nu toe veel aandacht gekregen. Het prijzenrad heeft inmiddels al 30.000 likes op Facebook. Ook is er een stijging zichtbaar in het aantal nieuw inkomende leads en het aantal verkochte loten. De actieperiode loopt nog tot en met eind oktober 2014.

 

Branche:
Kansspel
Tags
Facebook app, Facebook Marketing, KiKa, VriendenLoterij