Online Business Media | Volkskrant - De nieuwe zorg
317
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-317,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

Volkskrant – De Nieuwe zorg

Over dit project

Per 1 januari van dit jaar is er veel veranderd in de zorg. Veranderingen die veel mensen direct of indirect raken. De Volkskrant heeft hier perfect op ingehaakt door wekelijks een artikel te publiceren met een persoonlijk verhaal van één van de hoofdrolspelers in de zorg. Voor het laatste verhaal over De Nieuwe Zorg is de hulp ingeroepen van de Volkskrantlezer. Alle artikelen zijn overigens hier terug te lezen.

 

Doelstellingen:

  • Brand awareness
  • Meer betrokkenheid creëren rondom ‘De nieuw zorg’
  • Co-creatie


Oplossing:

Via Facebook kon men zijn of haar held van de zorg melden, zodat een van de journalisten een dagje mee zou lopen en deze held portretteert in de Volkskrant. De Volkskrant wilde een specifieke doelgroep aanspreken die werkzaam is in de zorg. Om deze doelgroep te vinden, heeft de Volkskrant haar advertenties gericht op basis van segmentatie criteria die in Fanbooster tot zeer specifiek kunnen worden ingesteld. Daarnaast diende Facebook-app als landingspagina achter de advertenties om alle inschrijvingen in goede orde te ontvangen.


Resultaat:

Deze bijzondere casus van de Volkskrant, waarbij er geen focus lag om leden te werven maar juist brand awareness te creëren, maatschappelijke betrokken te zijn en co-creatie, is volgens de Volkskrant naar behoren behaald.

Branche:
Uitgeverij & Krant
Tags
De nieuwe zorg, de Volkskrant, Facebook app, Facebook Marketing, Facebook tab