Online Business Media | Nationale Postcode Loterij - Selfiets - Online Business Media
158
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-158,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

Nationale Postcode Loterij – Selfiets

Over dit project

Doordat vier ondernemende mannen in 1989 een doel hadden, geld voor goede doelen inzamelen, ontstond de Nationale Postcode Loterij. De Nationale Postcode Loterij steunt goede doelen die zich inzetten voor een rechtvaardige en groene wereld, werven zij fondsen voor deze doelen en geven zij bekendheid aan hun werk door het organiseren van een loterij.  Zo verlootte de Nationale Postcode Loterij een Batavus fiets . Een prijs die past in hun missie: fietsen is gezond en spaart het milieu.

 

Doelstelling:
*  Een forse groei in het aantal leads
*  Het verhogen van loyaliteit onder de huidige deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij
*  Brand awareness

 

Oplossing:
Een fotocompetitie genaamd #SELFIEts heeft bijgedragen aan het behalen van de doelstellingen. De deelnemer kon via de Facebook app een zelfgemaakte foto van hem/haar en een willekeurige fiets insturen om kans te maken op de hoofdprijs: een gloednieuwe Batavus fiets.  Dit leidde tot verrassende en spraakmakende foto’s. Alle ingezonden ‘SELFIEts’ waren tevens te bekijken in de Facebook app. Daarnaast heeft de Nationale Postcode Loterij advertenties op onder andere Facebook ingezet.

 

Resultaat:
Het enthousiasme onder de deelnemers resulteerde in een enorme groei aan nieuwe volgers, – likes en – leads via deze Facebook-actie.

Branche:
Kansspel
Tags
Facebook app, Facebook Marketing, fotocompetitie, Postcodeloterij, winactie