Online Business Media | Kruidvat - #goedgevoel - Online Business Media
2769
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-2769,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

Kruidvat – #goedgevoel

Kruidvat Facebook Kruidvat Facebook

Over dit project

Kruidvat is met ruim 1.100 winkels en meer dan 15.000 medewerkers marktleider in de Health- & Beautymarkt in Nederland en België. Kruidvat geeft invulling aan haar motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod Health- & Beauty-artikelen.

Na de succesvolle actie ’40 jaar Kruidvat’ werd er besloten om een landelijke marketingcampagne te lanceren om het eigen merk van Kruidvat meer lading te geven en onder de aandacht te brengen. De campagne werd door reclamebureau BeyenMeyer, tevens Fanbooster-gebruiker, ontwikkeld onder het motto Kruidvat ‘Eigen Merk Goed Gevoel Garantie’. Ook Facebook behoorde tot één van de vele gebruikte marketingkanalen. Zo werd de communicatieboodschap afgestemd op Facebook en kon men een selfie uploaden met zijn/haar favoriete Kruidvat product. Daarbij werd gevraagd waarom men bij dit product een #goedgevoel krijgt.

De campagne werd tevens in MarketingTribune en Adformatie genoemd.

 
Doelstellingen:

* Awareness creëren voor de productlijn ‘Eigen Merk’.
Zoveel mogelijk reviews genereren.
Sympathie actie.
* Het stimuleren van traffic naar de fysieke winkels.
* Engagement verhogen op de Facebook-pagina van Kruidvat NL.


Oplossing:

Gekeken naar de fanbase op Facebook en trends, is de campagne ‘Selfie met jouw favoriete product’ gelanceerd. De gedachten er achter is om de vele selfies plus uitleg te bundelen. Wat je dan ziet is vele (positieve) reviews over de vermarkte producten van het eigen merk. Bovendien verhoog je zo de klantloyaliteit, creëer je een positief sentiment over de gepromote productlijn én vestig je de aandacht op een ludieke manier op jou. Via Facebook-advertenties en digitale kanalen zoals blogsites werden Facebook-gebruikers geattendeerd om deel te nemen via de Facebook-landingspagina (tab).

 

Resultaat:

Door het fun element verwerkt te hebben in de campagne op Facebook (fotocompetitie) is de engagement aanzienlijk verhoogd op de Facebook-pagina van Kruidvat. Dit is inzichtelijk door het engagementratio te meten. Daarnaast zijn er tot op heden zeer veel reviews (deelnemers) ontvangen door Kruidvat. De campagne loopt nog tot 5 juni jl.

 

 

Branche:
Retail