Online Business Media | Haribo - Vrolijke drop
1448
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1448,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

Haribo – Vrolijke drop

Over dit project

HARIBO, bekend geworden in Nederland door de tv-commercials met Peter-Jan Rens in de jaren ’90, kondigde op 1 augustus 2012 aan ‘live’ te zijn op Facebook voor de Nederlandse fans. Het assortiment van HARIBO voorziet de consument in alle behoeften; of je nu houdt van drop, fruitgom, kauwbonbons, spekjes, schuimblokken, trekdrop of zoet, zuur of fruitig. In deze casus wil HARIBO  hun productlijn ‘Vrolijke Drop’, een drop voor volwassen, onder de aandacht brengen via Facebook. Tevens wil HARIBO met deze campagne de zakelijke markt betreden.

 

Doelstellingen:
*  Awareness creëren voor de productlijn ‘Vrolijke Drop’.
*  De verkoop stimuleren van HARIBO-producten op de zakelijke markt.
* Leads verzamelen.

 

Oplossing:
‘Wie is jouw vrolijkste collega?’ luidde de titel van de campagne die HARIBO lanceerde op haar Facebook-pagina. De deelnemers konden via een Facebook-app een foto inzenden en maakten kans op een droppot voor op het werk. Bij het uploaden van de foto werd gevraagd om de naam van jou en je collega, waarom je collega de vrolijkste is en je e-mailadres.

 

Resultaat:
Door het fun-element verwerkt te hebben met deze campagne (fotocompetitie) is de engagement aanzienlijk verhoogd op de Facebook-pagina van HARIBO Nederland. Er zijn een flink reacties gegeven op de tijdlijnberichten gerelateerd aan deze campagne. Daarnaast zijn er vele leads verzameld door HARIBO.

Branche:
Eten en Drinken
Tags
Facebook app, Facebook Marketing, Facebook tab, Haribo