Online Business Media | Douwe Egberts - Koffie-koppie voor Lowlands - Online Business Media
144
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-144,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

Douwe Egberts – Koffie-koppie voor Lowlands

Over dit project

Douwe Egberts is als Nederlands meest bekende koffiemerk ook aanwezig op diverse evenementen. Natuurlijk hoort Lowlands hier ook bij.  De reden voor de aanwezigheid van Douwe Egberts op Lowlands is om het van oudsher gezellige, kwalitatieve merk een jonge, frisse impuls te geven. Samen zorgden Douwe Egberts en Lowlands voor een creatieve door vertaling van het nieuwe merkplatform ‘goede ideeën beginnen met goede koffie’.

 

Doelstellingen:
Via Facebook aandacht schenken aan Lowlands.
*  Het merk Douwe Egberts viraal onder de aandacht brengen.

 

Oplossing:
Op basis van de huisstijl van Douwe Egberts en Lowlands is een Facebook app vormgegeven. Deze app had als mogelijkheid een foto van jouw ‘koffie-koppie’ te uploaden. Na het uploaden werd de mogelijkheid gegeven om te je foto te delen en zo stemmen te krijgen op jouw ‘koffie-koppie’. Op deze manier maakte je kans kaarten in de wacht te slepen voor het uitverkochte Lowlands. Tevens had Douwe Egberts een pop-up store op Lowlands.

 

Resultaat:
Honderden foto’s zijn geüpload. Tevens heeft deze actie een bijdrage geleverd aan kennis van de aanwezigheid van Douwe Egberts op Lowlands. Door Facebook te gebruiken als communicatie portaal wordt direct duidelijk dat ze met nieuwe communicatie middelen nieuwe doelgroepen hebben bereikt.

Branche:
Eten en Drinken
Tags
Douwe Egberts, Facebook Marketing, Lowlands