Online Business Media | Douwe Egberts - Moederdag - Online Business Media
Facebook marketing, Facebook activatie, facebook app, Facebook tab, Facebook hulp
311
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-311,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

Douwe Egberts – Moederdag

Over dit project

De rijke geschiedenis van Douwe Egberts begint meer dan 260 jaar geleden in een klein dorpje in Friesland. In 1753 opent hij zijn kruidenierswinkel waar hij producten verkocht die ‘tot de genoegens van het dagelijks leven behoren’; koffie, thee en tabak zijn de belangrijkste producten. Om precies te zijn, breekt 248 jaar later, een ander tijdperk aan voor koffiedrinkend Nederland met de introductie van Douwe Egberts SENSEO®. Ineens werd het mogelijk om slechts één kopje koffie per keer te zetten en kon iedereen z’n eigen favoriete koffiepadvariant kiezen! Ter promotie van het nieuwe koffieapparaat SENSEO® Up, greep Douwe Egberts Moederdag aan als ideaal moment om een Facebook in te zetten.

 

Doelstellingen:
Awareness creëren voor het nieuwe koffieapparaat SENSEO® Up.
* E-mailadressen verzamelen.
* Een verhoging in het aantal likes op hun Facebook-pagina.

 

Oplossing:
Met Moederdag in aantocht, koos de marketingafdeling van Douwe Egberts dit moment om de campagne te lanceren via Facebook. Via de Facebook-app kon men, na het achterlaten van zijn/haar gegevens, kans maken op een ontbijtpakket inclusief  het koffieapparaat SENSEO® Up. De campagne is vervolgens via een aantal Facebook-berichten gepromoot.

 

Resultaat:
De Facebook-app is door vele Facebook-gebruikers niet ongezien gebleven met tot vele deelnemers als gevolg. Daarnaast is er massaal gereageerd op de berichtgeving over deze campagne op Facebook. De CTR lag dan ook erg hoog. Daarnaast was Douwe Egberts erg tevreden over het conversieratio (app-bezoekers/ deelnemers).

Branche:
Eten en Drinken
Tags
Douwe Egberts, Facebook actie, Facebook app, Facebook campagne, Facebook Marketing, Fanbooster, Senseo