Online Business Media | Voorbeeld Sinterklaas actie Facebook
1933
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1933,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

BabyPlanet – Sinterklaas actie

Over dit project

Bij BabyPlanet weten ze als geen ander wat er bij een gezinsuitbreiding allemaal komt kijken. Met bijna een bestaansrecht van 60 jaar, verwelkomt BabyPlanet in maar liefst 5 vestigingen in het noorden van ons land dagelijks veel blije (toekomstige) ouders. Met hun online winkel bedienen ze de rest van de Nederlandse markt voor wie de provinciën Friesland, Groningen en Drente uit de route liggen. Sinds 2010 is BabyPlanet actief op social media en met daverend succes worden marketingcampagnes verlengt via Facebook. Zo ook tijdens de aanloop naar Sinterklaas.

 

 

Doelstellingen:

* Het genereren van nieuwe leads.
* Het stimuleren van de verkoop.
* Het verhogen van het aantal Facebook fans.
* Engagement verhogen op de Facebook pagina.

 

 

Oplossing:

Voor vele marketeers is de aanloop naar Sinterklaas en Kerst een belangrijke periode.Om bovenstaande doelstellingen te behalen, werd dan ook dit moment aangegrepen.  Daarbij dacht de afdeling marketing aan een unieke actie, waarbij de koppeling van offline naar online werd gemaakt. Al snel was het idee geboren om een shoptegoed van € 100,- te verloten onder de deelnemers van Raad-het-aantal-kruidnoten-spel via Facebook. Het simplistische spelletje werd opgebouwd in Fanbooster om vervolgens gelanceerd te worden als Facebook tab (ook wel Facebook app genoemd). Ook werden er in de filialen van BabyPlanet daadwerkelijk de pot met (hetzelfde aantal) pepernoten tentoongesteld.

Na een aankoop in een van de winkels van BabyPlanet, werd men geattendeerd op de Facebook actie via de flyer aan de kassabon. Daarnaast werden social media kanalen als Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest ingezet om de volgers van BabyPlanet te stimuleren om naar de Facebook pagina of naar een van de filialen te gaan en mee te spelen met het spel.


Resultaat:

Wisselwerking tussen off- en online heeft zijn vruchten afgeworpen. Via deze actie zijn er talloze gegevens vergaard van (potentiële) BabyPlanet-klanten die de afdeling marketing kan gebruiken voor nieuwe campagnes.Daarnaast is er een sterke groei waargenomen in het aantal pagina-likes van BabyPlanet. Naar alle tevredenheid is de campagne succesvol beëindigd op 4 december.

 

 

 

Branche:
Retail
Tags
Facebook app, Facebook Marketing, Facebook tab, Online marketing, Sinterklaas, sinterklaas actie