Online Business Media | Algemeen Dagblad - Gelukskoekjes actie - Online Business Media
148
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-148,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

Algemeen Dagblad – Gelukskoekjes actie

Over dit project

Voor de werving van extra lezers zet het Algemeen Dagblad met regelmaat fieldmarketeers in. In verschillende steden worden de heren en dames ingezet om nieuwe abonnees aan zich te binden door een gratis krant aan te bieden en nieuwe klanten te registreren.

 

Doelstellingen:
*
Nieuwe likes en leads, waarbij de leads onder te verdelen zijn in lange termijn en korte termijn leads.

 

Oplossing:
Gedurende de maand juni waren er speciale aanbiedingen in lijn met het WK. Om extra mogelijkheden te creëren zijn er fortune cookies gemaakt, die aan iedereen werden uitgedeeld, die in eerste instantie de krant afsloegen. De cookies bevatten een briefje met een verwijzing via een QR code naar een Facebook app. Op het briefje staat een unieke code vermeld, die op de app inclusief persoonsgegevens ingevuld moeten worden om kans te maken op bijzondere prijzen.

Tevens werd de app onder de aandacht gebracht via advertising, waarbij de mogelijkheid werd geboden om een code te genereren als deze nog niet in je bezit was.

 

Resultaat:
Diverse teams hebben in een periode van 4 weken duizenden cookies verspreid. 20.000 codes zijn verspreid via de field marketeers. Daarnaast zijn er ongeveer 10.000 codes gegenereerd op de app.
9 % respons
Toename van 11.432 likes

Branche:
Uitgeverij & Krant
Tags
AD, Algemeen Dagblad, Facebook Marketing